ورزش با تردمیل

همه آنچه باید درباره ورزش با تردمیل بدانید

تردمیل یک وسیله ورزشی است که به نامهای دو برقی, دو درجا یا دو ثابت هم شهرت یافته است, وسیله ای است که امکان دویدن را در فضای بسته فراهم می نماید دستگاه تردمیل که اکثراً موتوردار است, شامل تسمه پهنی است که با چرخش به دور غلطکها بر روی صفحه اصلی امکان راه رفتن و دویدن با سرعت های موردنظر را ایجاد می نماید تردمیل در حقیقت شرایط انجام ورزش دو, مادر ورزشها, را در خانه و فضاهای بسته فراهم می نماید در مکتوب زیر به ذکر روش های مناسب برای استفاده از تردمیل پرداخته ایم در ادامه بیشتر بخواید

تردمیل می تواند جهت تمرینات قهرمانی باشگاهی، حرفه ای و خانگی استفاده گردد. قدرت موتور، کمترین و بیشترین سرعت، مدت کارکرد، شیب برقی و دستی و حداکثر وزن قابل تحمل شرایط و نوع تردمیل را تعیین می نماید. اکثر تردمیل ها دارای سیستم نمایشگر دیجیتالی هستند که ضربان قلب، مسافت، کالری، سرعت و زمان را نمایش می دهد. تست ورزش تردمیل پیشرفته ای است که طبق برنامه های تعیین شده ورزش می دهد و با الکتروکاردیوگراف کامپیوتری شرایط سلامت قلب و عروق را بررسی می نماید.

تردمیل در بیشتر باشگاه های ورزشی، که در کنار سایر انواع دستگاه های ورزشی می باشد. تردمیل یک تسمه دارد که چرخش آن باعث به حرکت درآمدن صفحه این دستگاه می شود. به این ترتیب، شما می توانید روی آن راه بروید یا حتی بدوید. تردمیل یکی از بهترین و پر کاربردترین وسایل ورزشی برای کاهش وزن می باشد.

تردمیل چگونه کار می کند?

تردمیل ممکن است موتور داشته یا نداشته باشند. اگر نوع بدون موتور را انتخاب کرده باشید، در واقع، نیروی وزن و فشار پاهای شما است که باعث به حرکت درآوردن صفحه تردمیل می شود. این نوع تردمیل، دستگاهی سبک است و اگر هزینه مختصری برای خرید این دستگاه در نظر گرفته باشید، می توانید همین نوع را برای ورزش در منزل خودتان انتخاب کنید.

اما نوع موتوردار تردمیل، تکنولوژی پیشرفته تری دارد و موتوری که در آن کار گذاشته شده است به کمک عضلات شما می آید و به این ترتیب، شرایط گوناگونی برای دویدن یا راه رفتن برای شما به وجود می آورد. این تردمیل ها معمولاً یک مانیتور کامپیوتری دارند که با سیم های مخصوصی به بدن وصل می شوند و می توانند ضربان قلب را نشان دهند تا ورزشکار متوجه شود که آیا شدت حرکت هایش روی تردمیل کافی است و موجب کاهش وزنش می شود یا نه. اگر به صفحه مانیتور این تردمیل ها نگاه کنید، برنامه های از پیش تعیین شده ای را خواهید یافت که به کمک آن ها می توانید الگوی راه رفتن یا دویدن خودتان را روی تردمیل تنظیم کنید.

استفاده صحیح از تردمیل

هدف بیشتر افرادی که تردمیل تهیه می کنند معمولاً یکی از موارد زیر است:

کار با تردمیل هم باعث سوختن چربی و هم ساختن عضله می شود. می توان با برنامه های تمرینی متنوع و منظم ۳ ماهه روی تردمیل تمرین کرد و خسته نشد و با عضله سازی از تناسب اندام خوبی بهره مند شد. کار کردن درست و منظم با تردمیل باعث:

تقویت عضلات داخل و خارج ران و باسن

کاهش وزن

بدنسازی وتناسب اندام

بالا بردن انرژی بدن

بهبود فعالیت ورزشی

بهبود مقاومت بدن وقدرت قلب وعروق

حفظ وزن ایده آل بدن

تصحیح برنامه خواب و کاهش استرس

و در نتیجه باعث شادابی و سلامت جسمی و همچنین روحی و روانی خواهد شد.

نویسنده مطلب: مدیریت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *