حسین رضا زاده

رضازاده: از اول هم گفته بودم تابع قانون هستم

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: در حال حاضر شورای حل اختلاف رای داده و من تابع قانون هستم، البته از قبل هم اعلام کرده بودم که هرچه قانون بگوید به آن عمل می‌کنم.

 به گزارش “ورزش سه” و به نقل از فارس، حسین رضا‌زاده در مورد ابهاماتی که در خصوص حضور وی در مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری وجود دارد گفت: سی‌ام آذر امسال نامه‌ای از سوی سازمان بازرسی آمد که بر اساس آن مشخص شد حضور در فدراسیون ورزشی شغل محسوب نمی‌شود و شورای حل اختلاف کشوری نیز این نامه را تائید کرد، بنابراین من دیگر چه حرفی می‌توانم بزنم. شورای حل اختلاف در این خصوص رای داده است، پس دیگر صحبتی باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: در قزاقستان شاهد بودید که آیان رئیس فدراسیون جهانی چگونه من را تحویل می‌گرفت. ۴ مدال المپیک برای وزنه‌برداری در زمان ریاست من به دست آمد و دو بار عنوان سومی جهان نیز برای وزنه‌برداری کسب شد. نمی‌خواهم در این خصوص زیاد صحبت کنم و فنی‌ها باید در این مورد قضاوت کنند.

رضازاده در مورد اظهارات وزیر که باید یک سرپرست برای این فدراسیون انتخاب شود گفت: در هر صورت فدراسیون‌های ورزشی زیر نظر وزارت ورزش اداره می‌شوند و این موضوع را دیگر از خود وزیر بپرسید و من دیگر این مسائل را نمی‌دانم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری همچنین در مورد اینکه پیش از این چنین قانونی در مورد هادی ساعی و احمد دنیامالی اجرا نشده بود گفت: در حال حاضر شورای حل اختلاف رای داده و من تابع قانون هستم. البته از قبل هم اعلام کرده بودم که هرچه قانون بگوید به آن عمل می‌کنم.

رضازاده افزود: چه در فدراسیون وزنه‌برداری و چه در شورای شهر هدفی جز خدمت ندارم و در هر دو مورد این موضوع را ثابت کرده‌ام. در وزنه‌برداری که در این مدت در تمام رده‌های سنی موفق بودیم و در زمان ریاستم در المپیک بیشترین مدال را کسب کردیم، دو بار سوم جهان و دو بار قهرمان آسیا شدیم و جوانان نیز قهرمان جهان شدند و این در حالی است که می‌گویند رضازاده در پایه‌ها کاری نکرده است. در شورای شهر هم وقت زیادی صرف کردم چرا که نزدیک به ۳۰۰ مجموعه ورزشی در تهران وجود دارد که بنده به عنوان رئیس کمیته ورزشی شورای شهر وظیفه نظارت بر آنها را دارم.

وی در مورد اهداف رسانه‌ای شدن نامه آیان در خصوص حمایت از رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران در آستانه انتخابات فدراسیون وزنه برداری گفت: این نامه برای ۳ ماه پیش است و هرکه این نامه را رسانه‌ای کرده است خودش باید در مورد آن توضیح دهد. هیچ نیتی جز خدمت به وزنه‌برداری ندارم و اگر می‌خواستم از این رشته سوءاستفاده کنم همان ۳ ماه پیش این کار را می‌کردم ضمن اینکه در همه رشته‌ها رئیس فدراسیون جهانی وظیفه حمایت از زیرمجموعه خود را دارد. این حمایت را اتفاقا باید به فال نیک گرفت.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اینکه آیا فکر می‌کند در دوره بعدی نیز به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود یا خیر گفت: اگر مرا بخواهند می‌مانم و همچنان به وزنه‌برداری خدمت می‌کنم اما شما جو‌سازی‌ها را ببینید که چگونه این رشته را اذیت می‌کنند. باز هم تاکید می‌کنم که هدف اول و آخرم خدمت کردن به وزنه‌برداری است.

رضازاده در مورد ناراحتی و دلسردی برخی وزنه‌برداران از جمله کیانوش رستمی و نواب نصیر‌شلال گفت: البته می‌گفتند بهداد هم دلسرد است که او اینگونه نبود. قهرمانان زحمت می‌کشند و وزارت ورزش هم در حد توانش به آنها پاداش داد اما قهرمانان ما با قهرمانان کشورهای دیگر ارتباط دارند و زمانی که پاداش‌های آنها را متوجه می‌شوند کمی نارحت و دلسرد می‌شوند اما به خود کیانوش هم گفته‌ام و قول داده‌ام که در صورت زیاد شدن بودجه فدراسیون، رسیدگی بیشتری به وزنه‌برداران و ملی‌پوشان شود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر از کادر فنی فعلی حمایت می‌کنیم و تصمیم جدیدی برای تغییر در این کادر نگرفته‌ایم.

نویسنده مطلب: مدیریت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *