رضا زاده

قهرمانی رضازاده جزو لحظات شگفت‌انگیز المپیک

حسین رضازاده با ثبت رکورد ۴۷۲ کیلوگرم در سال ۲۰۰۰ توانسته نام خود را همچنان در المپیک ماندگار کند.

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از ایسنا، وزنه برداری از بازی های ۱۸۹۶ آتن وارد المپیک مدرن شد و از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی زنان وزنه بردار نیز توانستند در یکی از مهمترین رویداد های ورزشی جهان رقابت کنند.سایت بازی های المپیک ریو با این مقدمه نگاهی به ثبت لحظه های شگفت انگیز در وزنه برداری داشته است. در این میان نام یک وزنه بردار ایرانی نیز به چشم می خورد که توانسته لحظه شگفت انگیزی را خلق کند.

۳ لحظه شگفت انگیز در وزنه‌برداری المپیک

حسین رضازاده در المپیک ۲۰۰۰سیدنی با رکورد ۴۷۲ کیلوگرم رکورد جهان و المپیک را شکست و به برتری شوروی سابق در دسته ۱۰۵+ کیلوگرم پایان داد.

– در المپیک سیدنی کارنام مالسواری تبدیل به اولین زن هندی شد که مدال المپیک گرفته است. او در دسته ۶۹ کیلوگرم مدال برنز کسب کرد.

– در المپیک لندن ۳۳ رکورد المپیک در وزنه برداری شکسته شد که وزنه بردارانی از کشورهای قزاقستان، چین، کلمبیا، کره شمالی و روسیه رکوردها را شکستند.

برترین وزنه برداران در المپیک

پیروس دیماس از یونان با کسب سه مدال طلا و یک برنز بیشترین مدال المپیک را کسب کرده است . او از المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا تا ۲۰۰۴ آتن موفق به گرفتن این مدال ها شده است.

نعیم سلیمان اوغلو با وجود اینکه قد او فقط ۱٫۴۷ متر بود اما اولین رکورد جهانی اش را زمانی که ۱۶ ساله بود ثبت کرد. او سه مدال المپیک دارد و به این وزنه بردار لقب هرکول کوچک را داده اند.

– ورزشکاران چینی، یانکینگ چن و چون هونگ لیئو تنها زنانی هستند که دو مرتبه مدال طلای المپیک را کسب کرده اند.

 

نویسنده مطلب: مدیریت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *